Úrad na ochranu osobných údajov Slovenskej republiky vyhlasuje

 širšie vnútorné výberové konanie - 21/2025

podľa § 40 ods. 3 písm. a) bod 2. zákona č. 55/2017 Z. z. o štátnej službe o zmene a doplnení

niektorých zákonov v znení neskorších predpisov (ďalej len „zákon“)

na obsadenie voľného štátnozamestnaneckého miesta v služobnom úrade

Úrad na ochranu osobných údajov Slovenskej republiky

so sídlom v Bratislave:

 

Názov a sídlo služobného úradu:    Úrad na ochranu osobných údajov Slovenskej republiky Park One, Námestie 1. mája 18, 811 06 Bratislava

Druh výberového konania: širšie vnútorné výberové konanie zo štátnych zamestnancov a bývalých štátnych zamestnancov všetkých služobných úradov

 

Obsadzovaná funkcia: hlavný štátny radca

Organizačný útvar: sekretariát predsedu úradu, tlačový referát

 

Stručný opis činnosti:

- Tvorba stratégie a štátnej politiky vo vymedzenej oblasti na úrovni ministerstva, ostatného ústredného orgánu štátnej správy, orgánu alebo úradu, ktorý vykonáva štátne záležitosti na celoštátnej úrovni, alebo iného orgánu štátnej správy s celoštátnou pôsobnosťou.

 

  • Zostavovanie plánu mediálnej politiky úradu;
  • organizovanie a zabezpečovanie mediálnej politiky úradu, koordinovanie výstupov vo vzťahu
    k verejnosti a k ostatným orgánom;
  • príprava tlačových správ, odpovedí na mediálne dopyty, organizovanie brífingov a tlačových konferencií;
  • zabezpečovanie propagácie ochrany osobných údajov;
  • zabezpečovanie spolupráce úradu so zástupcami médií, propagovanie úradu v masovokomunikačných prostriedkoch, poskytovanie reakcie a stanovísk úradu médiám ku skutočnostiam, ktoré súvisia a týkajú sa činnosti úradu;
  • v spolupráci s organizačným odborom príprava návrhov propagačných materiálov úradu;
  • zabezpečovanie prípravy správy o stave ochrany osobných údajov na základe podkladov
    z jednotlivých útvarov;
  • zabezpečovanie vzťahov s verejnosťou v zmysle osobitného predpisu;
  • aktualizovanie obsahu webového sídla úradu, zodpovednosť za obsah na sociálnych sieťach a informačných platformách;
  • príprava informačných materiálov a kampaní zameraných na zvyšovanie povedomia o ochrane osobných údajov;
  • zabezpečovanie zdieľania kľúčových informácií medzi útvarmi úradu a smerom k zamestnancom;
  • pravidelné monitorovanie výstupov v médiách, príprava analýz a návrhov opatrení;
  • komunikácia s ostatnými štátnymi orgánmi, partnermi z verejného aj neziskového sektora v oblasti informovania;
  • podpora uplatňovania princípov otvoreného vládnutia, proaktívneho zverejňovania a zrozumiteľnej komunikácie;
  • poskytovanie odborných stanovísk a návrhov v oblasti mediálnej stratégie a reputačného riadenia;
  • plnenie úloh plnenie ďalších úloh podľa interných riadiacich aktov a podľa pokynov nadriadených, ktoré súvisia s plnením úloh odboru kontrolných činností, prípadne s plnením úloh úradu v rámci druhu opisu štátnozamestnaneckého miesta.

Druh štátnej služby: stála štátna služba

Odbor štátnej služby: 1.01 – Riadenie štátnej služby

Počet obsadzovaných miest: 1

Predpoklady na prijatie do štátnej služby:

- vek najmenej 18 rokov a menej ako 65 rokov,

- spôsobilosť na právne úkony v plnom rozsahu,

- ovládanie štátneho jazyka,

- bezúhonnosť,

- splnenie kvalifikačných predpokladov

 

Požiadavky na prijatie do štátnej služby:

- Znalosť anglického jazyka výhodou;

- znalosť zákona 55/2017 Z. z. o štátnej službe a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov;

- znalosť Ústavy Slovenskej republiky;

- znalosť zákona č. 211/2000 Z. z. o slobodnom prístupe k informáciám a o zmene a doplnení niektorých zákonov;

- znalosť zákona č. 18/2018 Z. z. o ochrane osobných údajov a o zmene a doplnení niektorých

Zákonov;

- znalosť nariadenia Európskeho parlamentu a Rady (EÚ) č. 679/2016 z 27. apríla 2016 o ochrane fyzických osôb pri spracúvaní osobných údajov a o voľnom pohybe takýchto údajov, ktorým sa zrušuje smernica 95/46/ES (všeobecné nariadenie o ochrane údajov);

- znalosť ďalších noriem výhodou: Dohovor Rady Európy č. 108 o ochrane jednotlivcov pri automatizovanom spracovaní osobných údajov (Dohovor 108); Smernica Európskeho parlamentu a Rady (EÚ) 2016/680 z 27. apríla 2016 o ochrane fyzických osôb pri spracúvaní osobných údajov príslušnými orgánmi na účely predchádzania trestným činom, ich vyšetrovania, odhaľovania alebo stíhania alebo na účely výkonu trestných sankcií a o voľnom pohybe takýchto údajov a o zrušení rámcového rozhodnutia Rady 2008/977/SVV;

- znalosť práce s PC (Microsoft Word, Microsoft Excel, Microsoft PowerPoint, iné aplikácie, internet – email, www);

- schopnosti a osobnostné vlastnosti: svedomitosť a spoľahlivosť, schopnosť pracovať pod tlakom, analytické, koncepčné a strategické myslenie.  

 

 

Iné:

Prihlásenie sa do výberového konania podaním žiadosti v listinnej podobe musí obsahovať náležitosti uvedené v § 3 vyhlášky ÚV SR č. 127/2017 Z. z., ktorou sa ustanovujú podrobnosti o výberových konaniach v znení vyhlášky č. 507/2019 Z. z.

 

Zoznam požadovaných dokladov a listín :

  1. žiadosť o zaradenie do výberového konania (v listinnej podobe vlastnoručne podpísaná),
  2. profesijný štruktúrovaný životopis (v listinnej podobe vlastnoručne podpísaný),
  3. motivačný list (v listinnej podobe vlastnoručne podpísaný),
  4. čestné vyhlásenie o bezúhonnosti (v listinnej podobe vlastnoručne podpísané),
  5. kópia dokladu o dosiahnutí požadovaného stupňa vzdelania alebo vyššieho stupňa vzdelania, ako je vysvedčenie, diplom alebo iný rovnocenný doklad; pri dokladoch o vzdelaní, ktoré vydala uznaná vzdelávacia inštitúcia podľa právnych predpisov členského štátu Európskej únie, štátu, ktorý je zmluvnou stranou Dohody o Európskom hospodárskom priestore a Švajčiarskej konfederácie alebo tretieho štátu, aj rozhodnutie podľa osobitného predpisu,
  6. čestné vyhlásenie o štátnom občianstve Slovenskej republiky alebo o občianstve iného členského štátu Európskej únie, občianstve štátu, ktorý je zmluvnou stranou Dohody o Európskom hospodárskom priestore a občianstve Švajčiarskej konfederácie, ak to nevylučuje osobitný predpis (v listinnej podobe vlastnoručne podpísané),
  7. čestné vyhlásenie o spôsobilosti na právne úkony v plnom rozsahu (v listinnej podobe vlastnoručne podpísané),
  8. čestné vyhlásenie o zdravotnej spôsobilosti na vykonávanie štátnej služby (v listinnej podobe vlastnoručne podpísané), 
  9. čestné vyhlásenie o ovládaní štátneho jazyka (v listinnej podobe vlastnoručne podpísané),
  10. čestné vyhlásenie o trvaní štátnozamestnaneckého pomeru ku dňu prihlásenia sa do výberového konania alebo o evidovaní v registri bývalých štátnych zamestnancov ku dňu prihlásenia sa do výberového konania (v listinnej podobe vlastnoručne podpísané),
  11. čestné vyhlásenie o pravdivosti všetkých údajov uvádzaných v žiadosti, v diplome a v životopise (v listinnej podobe vlastnoručne podpísané).

 

Do výberového konania budú zaradení len tí uchádzači, ktorí spĺňajú požadované predpoklady na vykonávanie štátnej služby a zaslali v určenom termíne žiadosť o zaradenie do výberového konania a všetky požadované doklady a listiny.

Uchádzač, ktorý zaslal žiadosť s požadovanými dokladmi a listinami elektronickými prostriedkami, je povinný doručiť žiadosť s požadovanými dokladmi aj v listinnej podobe najneskôr v deň konania výberového konania pred jeho uskutočnením.

 

Termín podania žiadosti o zaradenie do výberového konania: najneskôr do 9. októbra 2025.

Rozhodujúci je dátum podania na poštovej pečiatke, dátum podania v podateľni služobného úradu alebo dátum doručenia žiadosti elektronickými prostriedkami.

 

 

Predpokladaný termín uskutočnenia výberového konania: október 2025.

 

Podanie žiadosti: v elektronickej podobe  prostredníctvom centrálneho informačného systému štátnej služby alebo v listinnej podobe poštovou prepravou na adresu Úrad na ochranu osobných údajov Slovenskej republiky, kancelária predsedu úradu, Park One, Námestie 1. mája 18,
811 06 Bratislava alebo v listinnej podobe osobne v podateľni Úradu na ochranu osobných údajov Slovenskej republiky, Park One, Námestie 1. mája 18, 811 06 Bratislava.

 

Na obálke a v žiadosti je potrebné uviesť číslo výberového konania: VK 21/2025

 

Kontaktná osoba: Ing. Edita Petrušková                Telefón: 02/323 132 30