Vybavovanie sťažností podľa zákona č. 9/2010 Z. z. o sťažnostiach [1]
Sťažnosťou podľa zákona č. 9/2010 Z. z. sa rozumie podanie fyzickej osoby alebo právnickej osoby (sťažovateľa), ktorým sa domáha ochrany svojich práv alebo právom chránených záujmov, o ktorých sa domnieva, že boli porušené činnosťou alebo nečinnosťou orgánu verejnej správy alebo ktorým poukazuje na konkrétne nedostatky, najmä na porušenie právnych predpisov, ktorých odstránenie je v pôsobnosti orgánu verejnej moci.
Podávanie sťažností
Sťažnosť možno podať:
Sťažnosť musí v zmysle § 5 ods. 2 a ods. 3 zákona č. 9/2010 Z. z. obsahovať:
Odloženie sťažnosti
V zmysle § 6 zákona č. 9/2010 Z. z. Úrad sťažnosť odloží, ak:
Lehota na vybavenie sťažnosti
Úrad je povinný sťažnosť vybaviť do 60 pracovných dní. Ak je sťažnosť náročná na prešetrenie, môže byť táto lehota predĺžená o 30 pracovných dní. O predĺžení lehoty Úrad písomne informuje sťažovateľa..
Oznámenie výsledku prešetrenia sťažnosti
Sťažnosť sa považuje za vybavenú odoslaním písomného oznámenia o výsledku jej prešetrenia sťažovateľovi.
Links
[1] https://www.slov-lex.sk/pravne-predpisy/SK/ZZ/2010/9/20121101.html
[2] https://dataprotection.gov.sk/uoou/sk/main-content/urad